“Great Minds”

Posted: April 2, 2010 in reading
Tags:

Odata, deeemuuult, cand eram eu micutza-micutza si ma plimbam prin librarii, salivand la albume cu pictori renascentisti pe care nu mi le permiteam, am vazut la un  moment dat o carte. Vag, de atunci tot incerc sa-mi amintesc numele ei. Stiu ca m-a impresionat si ca o voiam. Ieri vorbeam cu un coleg de facultate si mi-am amintit iar de cartea mea misterioasa cu poza lui Einstein, ciufulit (ca intotdeauna :P) pe ea. Si am zis…”ia sa vad” – cateva search-uri pe amazon si, ca sa vezi, am gasit-o. Este vorba defapt despre o colectie, numita Great Minds, iar ceea ce vazusem eu in librarie era cel mai probabil unul dintre volume, Relativity – Albert Einstein. Clar editura era alta, pentru ca seria asta nu are poza lui nenea Einstein ciufulit pe coperta, dar cred ca e aceeasi carte pe care o vazusem cu ceva ani in urma.

Am cautat prin librariile online din Romania, nu am gasit-o la niciuna, una singura o poate comanda din afara si e putin peste 100 de RON. Ma gandesc serios sa o iau, cartea, poate chiar toata colectia. Totusi, pentru ca rabdarea si cu mine nu prea suntem prietene, am apelat si la demonoid, unde am gasit o prima parte a colectiei, in format .mp3. Si de atunci nebunia.

In colectia asta am acum:

Aenied Of Virgil
Age of Henry VIII
Americas in the Revolutionary Era
Biology The Science of Life
Birth of the Modern Mind
Books That Have Made History – Books that Can Change Your Life
Buddhism
Churchill
Concert Masterworks
Einstein’s Relativity and the Quantum Revolution
European Thought and Culture in the 19th Century
Foundations of Western Civilization
Great Presidents
Great World Religions – Islam
Haydn
History of Ancient Egypt
History of the United States (2nd edition)
How to Listen to and Understand Great Music
How to Read and Understand Poetry
Iliad of Homer
Interpreting the 20th Century
Introduction to Judaism

Si pentru ca cea despre nenea Einstein nu e inca luata 😀 am pus in winamp pe-asta: How to Listen to and Understand Great Music. Spre marea mea placere, serie asta are o prelegere de aproape o ora despre opera italiana din secolul 19, Verdi 😀 😀 :D. Am aflat, de exemplu, ca acest om, care la varsta de 26 de ani a scris o arie, a fost respins de Conservator ca nu stia sa cante prea bine la pian si ca nu avea cunostinte de istoria muzicii. Si multe altele despre viata si compozitia artistului.

Acum, pentru o persoana cu o cultura generala sanatoasa, colectia asta este de-a dreptul inutila, pentru ca sunt “lectii” scurte, de o ora, maxim 2-3 ore, despre diverse personalitati culturale, politice samd…Dar pentru mine, care am mari lipsuri in domeniul “culturii generale”, este aur curat. Si sper sa ma tin de treaba si sa ascult tot ce am descarcat 😀

Comments
  1. dj@work says:

    Vreau si eu
    Einstein’s Relativity and the Quantum Revolution
    si Haydn ;))

Leave a Reply

