Fizica Imposibilului

Posted: April 10, 2010 in reading
Tags: , ,

In liceu, pentru un proiect destinat unui concurs stiintific, am asamblat un dezintegrator atomic in garajul mamei. M-am dus la compania Westinghouse si am adunat aproape 200 de kilograme de deseuri de otel de transformator. In perioada Craciunului, am infasurat peste 30 de kilometri de sarma de cupru pe terenul de fotbal al liceului. In cele din urma, am construit un accelerator de particule de tip betatron de 2,3 milioane electronvolti, care consuma 6 kilowati de putere electrica (intreaga putere instalata a locuintei mele) si genera un camp magnetic de 20000 de ori mai mare decat campul magnetic terestru. Telul era generarea unui fascicul de radiatii gama indeajuns de puternic incat sa creeze antimaterie.

Proiectul meu stiintific m-a ajutat sa ajung la Concursul National de Stiinta si, in cele din urma, mi-am vazut visul implinit, castigand o bursa la Harvard, unde puteam, in sfarsit, sa-mi realizez scopul de a deveni un fizician teoretician si sa calc pe urmele idolului meu, Albert Einstein.

Asa scrie undeva in Introducere profesorul de fizica teoretica al catedrei Henry Semat de la Graduate Center, City University din New York, Michio Kaku. Cartea se numeste Fizica Imposibilului. Am gasit-o la Carturesti, hoinarind printre rafturile de carti colorate de la etajul 1, nemaigasind carti care sa-mi starneasca entuziasmul.

Desi nu am treaba cu fizica, nici pe departe cu cea cuantica, cartea asta m-a impresionat. Mi-a placut omul asta, atat de entuziasmat si de pasionat de fizica, de cunoastere, de a intelege lucrurile si de a face posibile lucruri considerate imposibile. Fan al cartilor SF si al Star Trek, scriitorul a capatat pasiunea pentru stiinta din lucrurile minunate vazute in lumea SF. Pasiunea l-a ajutat sa devina un celebru fizician si sa incerce sa aduca in lumea noastra ceea ce vazuse/citise in SF … sau macar sa defineasca si sa cerceteze cat de “imposibile” sunt anumite lucruri, cum ar fi scutul de forte din Star Trek, tunelarea cuantica, teleportarea, antimatia, materia negativa samd…Multe dintre imposibilitatile descrise nu sunt contrazise de nicio lege a fizicii, deci singurul impediment in a le avea la indemana in viata de zi cu zi e inapoierea noastra tehnologica.

26-237389-Coperta_fata

Una peste alta, cartea asta e un pic “altfel” fata de ce am citit pana acum. Nu e una tehnica (am destule in viata mea de inginer), nu e nici Dostoevsky, dar nici SF. E cartea unui om pasionat de stiinta.

Ce frumos e ca ne-am intalnit cu paradoxul. Acum putem spera sa progresam. Niels Bohr

Un paradox este un adevar care sta in cap ca sa atraga atentia. Nicholas Falletta

Comments
  1. je says:

    Recomand cu caldura _orice_ de Richard Feynman.

  2. Alin Badea says:

    Hello, omul e intradevar foarte pasionat de fizica si cunoastere, pe discovery channel e protagonistul unor serii de emisiuni unde investigheaza, cu suport video, diverse teorii cum ar fi: How to build a Death Star ( Star Wars ) precum si cele pe care le aminteai si tu.

  3. dj@work says:

    cel mai mult de subiectul tau se apropie o emisiune de pe national geografic. Se numeste “Universul stiut” . Mai multe detalii poti gasi aici
    http://natgeotv.com/ro/universul-stiut

  4. je says:

    Am dat azi de filmuletul asta cu Feynman, mi se pare destul de reprezentativ: http://www.youtube.com/watch?v=wMFPe-DwULM . Mi-am adus aminte de articolul tau, so enjoy πŸ™‚

Leave a Reply

