Catapult – IxCatapult

Posted: June 1, 2010 in technical
Tags: , , , , ,

Cea mai recenta achizitie a Ixia este produsul Catapult, o solutie high-end pentru cei mai pretentiosi customeri in ale telecomunicatiilor mobile. Eu am apucat de ceva timp sa ma joc cu unealta asta, pentru a face testare de 4G core-networking. Si, desi lucrul cu ea e prohibitiv la inceput, o data ce te obisnuiesti cu particularitatile, constati ca este un produs pentru INGINERI, pentru PROFESIONISTI. Si asta imi place.

Sunt constienta ca multi clienti sunt manageri si cu ei trebuie sa discuti in alti termeni, dar cand vine vorba de negrisorul care se apuca sa purice comportamentul unui device care va fi echipamentul de baza in reteaua 4G de anul viitor, atunci vorbim de adevarate skill-uri ingineresti. De aceea imi place Catapulta, cum o alintam noi, un tool care te lasa sa-ti creezi mesaje si flow-uri de protocoale asa cum iti doreste inimioara.

Youtube link

Iar inimioara mea nu se multumeste cu orice 🙂 De aceea, de la generarea unui flow corect si simplu, am trecut la simularea cauzelor de eroare specificate de TS 29.274 pentru fiecare mesaj de raspuns, pana la implementarea unui PCRF, pana la simularea comportamentului unui bundle de SGW+PGW+PCRF pentru a putea testa MME-ul (interfetele S11 si S1-U), precum si emularea de UE, eNB, MME pentru a putea testa comportamentul unui dispozitiv SGW/PGW real, chiar si in conditii de handover – care, dupa cum povesteam in alt post, nu sunt chiar putine si nici usoare.

Iar ca sa arat modularitatea jucariei, am ales un mesaj, Create Bearer Request, aratat in forma “disecata”, utilizatorul putand adauga si sterge IE-uri – dar cu validarea continutului si valorilor de catre disectoarele Catapultei, cat si in format DCPL (Digital Communication Programming Language™), where the sky is the limit pentru utilizator. Aici pot modifica pana si codarea hexa a fiecarei bucati de header si/sau IE din mesaj.

#54 e codarea hexa pentru IE-ul de TFT (Traffic Flow Template), pe cand #55 e codarea pentru TAD (Traffic Aggregate Description). Primul apare in mesajul de Create Bearer Request cand se creeaza un bearer dedicat – initiat de retea sau ca raspuns la o cerere. Al doilea se foloseste in mesajul de Bearer Resource Command cand MME cere retelei crearea/stergerea/modificarea unui bearer.

Binenteles, daca esti un tester picky de la un producator de echipamente renumit, vrei sa fii sigur ca masina ta trateaza corect orice minune ce poate veni din retea. Si nici nu am ajuns la testarea de LTE, pentru ca jucaria asta stie si interfata radio, si nici pe departe la implementarile de PCRF sau Diameter – more to come 🙂

1

2

3

Mwell, pentru ca toti who’s who ca producatori de echipamente de core-networking pana la provideri se pare ca au in lab o jucarie din asta, am zis ca vreau si eu una :>

Comments
  1. mannox says:

    Sper sa ajung si eu la Ixia…ca stagiar(Linux kernel internship) Wish me luck!

  2. rakesh says:

    English version needed 😉 he he

  3. @rakesh: sorry, I got this post in Romanian. I won’t translate it, as the posts aggregaters will get messed up.
    Still, you can have the page translated pretty well, if you have the CHROME browser. With Chrome, when you open a certain page, let’s say, in Romanian, you will get an upper toolbar-like pop-up in the browser, offering to translate this page in English.
    Use that. It’s pretty good.
    Sorry, I will take care to write these types of posts in English from now on… :d

  4. mannox says:

    Ixia e langa Freescale? Ca nu m-au vrut la Ixia…:))

    • @mannox: nu, mai, Freescale-ul e pe Panduri, spre Marriot si face semiconductoare stuff (cred ca e fost divizie de semiconductoare de la Motorola..or smth).
      Ixia face echipamente de testare de retea si e pe Stirbei Voda – cladirea Motorola, langa Sala Palatului, Conservator, Lutherana. Sigur ai venit la interviu in Ixia? Pentru ce post si cand?

  5. mannox says:

    Nu…nu am sustinut nici un interviu la Ixia, desi mi-am depus cv pentru intership! Doar la Freescale am fost ales si voi veni miercuri pentru interviu cu managerul de proiect. Nu sunt din Buc, banuiesc ca ti-ai dat seama!

Leave a Reply

