1984

Posted: June 7, 2010 in reading
Tags:

In sfarsit am citit-o. Nu as fi crezut vreodata ca voi fi capabila sa citesc nici 10 pagini de satira politica. Am terminat cartea pe nerasuflate, mi-am recunoscut dilemele filosofale in mintea lui Winston Smith, m-am revoltat alaturi de el impotriva unui sistem tiran si inuman. Sistemul ala e acum intr-o faza incipienta. Imi dau seama ca nu as fi rezistat in Academia de Politie, unde mi-am dorit si stiam ca voi incerca sa intru. Am jobul perfect, sunt platita sa ma indoiesc, sa cercetez si sa aflu. Nu imi pot imagina o lume in care sa nu am voie sa gandesc.

Ok, imi poti lua orice posesiune, orice drept, orice act, ma poti supraveghea non-stop, ma poti face sa traiesc ca un sclav, dar nu as putea permite, si sa vreau, sa mi se ia ce am in cap. Asa ceva ar insemna sa mori. Defapt, cred ca e clar pentru toata lumea, ca Winston nu a murit in “Castanul”, unde poezia recitata la tele-ecran ii anunta ca il vor lua sa-l omoare, nici cand realizeaza ca-l iubeste pe “Fratele cel mare”. E deja mort, din momentul in care tzipa speriat la O’Brien sa puna sobolanii pe Julia, pentru ca el nu mai poate.

[Wikipedia.org]

1984first

Un om nu moare decat in clipa in care i-ai luat si ratiunea si umanitatea. Sper, sincer, ca lumea din 1984 nu se va materializa niciodata pe Terra, sau macar nu la nivelul descris in carte.

Leave a Reply

