social engineering a la Volksbank

Posted: June 7, 2010 in personal
Tags: ,

Saptamana trecuta am primit un telefon de la o tanti care zicea ca e de la Volksbank si ca, cica, e o lege noua, prin care bancile la care ai credit imobiliar tre sa iti re-evalueze locuinta. Bun, ok, inteleg ca trebuie sa fac poze prin casa si sa le trimit la banca/firma care va face evaluarea.

Imi zice tipa ca imi va da pe mail adresa ei de e-mail si un numar de telefon la care sa o sun cand ii trimit pozele, pentru confirmare. Toate bune si frumoase, facem noi pozele si… momentul in care dau reply la mail, sa trimit arhiva cu pozele de la mine din casa, in care sa se vada bine usile, geamurile si podeaua.

Insa, ca sa vezi, desi m-a sunat o tipa de la Volksbank, unde am credit, adresa ei de mail este <fin_control@yahoo.com>. Acum, nu stiu prea multe, poate adresa e chiar valida, insa imi vine cam greu a crede ca un angajat al bancii imi cere sa-i trimit poze cu casa mea, dar nu isi da adresa de la banca… nu?

Comments
  1. Dan Serban says:

    Eu in locul tau m-as fi dus mai intai in persoana la sediul bancii si as fi intrebat pe cineva de acolo daca e legitima toata treaba, si le-as fi dat si numarul de telefon de pe care m-a sunat persoana, sa verifice.
    Daca o banca are nevoie de ceva de la tine, intotdeauna iti trimit adresa scrisa acasa, nu te suna sa le trimiti ceva pe mail.
    Eu zic sa contactezi departamentul abuzuri, sau cum s-o numi.

    • @Dan Serban: multumesc 🙂 Am sunat si am vorbit cu tipul care s-a ocupat de creditul meu. Se pare ca intr-adevar ne cereau pozele, dar ca mai vine o comisie de evaluare si acasa, chiar si asa.

  2. Cypress says:

    Sa nu trimiti pozele. E un truc vechi prin care tu le dai unor hoti tot ce vor sa afle despre casa ta: daca e ceva ce merita furat sau nu (TV, combine muzicale, calculator, etc). In plus, evaluarea locuintei se face nu din poze ci la locatie.

    • @Cypress: hey. Se pare ca nu erau hoti totusi, erau aia de la compania de evaluare…or smth, dar cam aiurea cu adresa lui de yahoo. Am trimis pozele, dar nu la ei, ci la Volksbank direct, direct la adresa de mail a tipului care s-a ocupat de creditul nostru. Si da, oricum va veni o comisie la mine sa faca evaluarea pe bune, asa cum mi se parea si mie normal. Multumesc 🙂

Leave a Reply

