SF – as in Science Fiction :P

Posted: April 21, 2011 in media-culture
Tags: ,

M-a apucat asa de la o vreme. Si imi pare bine, ca am inceput sa citesc mai mult SF. Daca tot am ratat multe dintre cartile astea, cand eram micutza – no mentor figure there to give me SF books.

Am castigat recent o carte, Printesa Gheturilor la un concurs. Mi-a placut foarte tare, desi nu se incadreaza la SF. Dar, cumva, nush de ce, mi-a redeschis pofta de citit SF. A urmat, cu intermitente printre alte lecturi (de obicei citesc mai multe carti in paralel, din domenii diferite – uneori chiar din acelasi domeniu): seria Dune (primele 6 carti), apoi nu se putea sa nu citesc Foundation (primele 3 carti) – pe a treia am terminat-o azi-noapte, in avion.

Work in progress: o istorie de Djuvara.

Si tot azi-noapte in avion, dupa ce am terminat Foundation, am inceput Ender’s Game. Le aveam pe Kindle, ca sunt in plan. Si m-a prins asa tare ca nu am putut sa ma opresc din citit, in ciuda durerilor acute de ochi dupa 5 ore de somn in noaptea precedenta.

Desi m-a captivat Dune, in opinira mea Foundation e mult mai bine scrisa. Iar Ender’s Game, din cat pare pana acum, urmeaza feedback-ul pe care autorul zice ca l-a primit de la primii lui cititori: o carte pe care fiecare o citeste altfel, pentru ca aceasta carte are puterea de a te pune alaturi de scriitor, sa iti imaginezi tu singur povestea si sa completezi scheletul povestirii cu propriile experiente si sentimente.

Comments
  1. Cypress says:

    Seria Dune am citit-o de vreo 4 ori, integral. Din seria Fundatiei am citit numai prima carte, dar m-a plictisit groaznic, Dune e mult mai bine gandita si mult mai bine scrisa in opinia mea. Dune e timeless, cu o medie de varsta a cititoruui undeva intre 14 si 80 de ani, Fundatia in schimb, din ceea ce am dedus eu, e undeva intre 14 si 18 ani. Stiu scriiturii e mult prea simplist, dialogurile – fara suparare – mi s-au parut de-a dreptul imbecile, superficiale, mut prea previzibile. Poate e si traducerea de vina, dar n-am putut gusta cartea aia.
    Dupa ce termini cu Orson Scott Card, incearca niste Ursula K. LeGuin – de preferinta “Mana stanga a intunericului”. Stil Dune, dar actiunea se pentrece pe o planeta acoperita de gheata. E si un sudiu social si politic excelent. Mai recomand Febra de Serge Brussolo si Omul din castelul inalt de Philip K. Dick.

  2. 🙂 Mersi, Cypress 🙂
    Pai, parca sunt vreo 5 sau 6 carti din seria lui Ender, dar am inteles ca maxim primele 3 sunt misto.

    Cat despre Fundatia, stiu ca prima carte e mai…neatragatoare, dar urmatoarele 2 mi-au placut foarte tare. Si, intr-adevar, nu pentru dialog :), ci pentru ca nenea ala a imaginat scenariul si intriga intr-un mod inedit – pe mine m-a surprins care cum a reusit sa planuiasca mai din timp operatiunea sau care dintre personaje era defapt spion al carei fundatii…samd. Daca ai timp, eu ti-as zice sa-i mai dai o sansa Fundatiei.

Leave a Reply

